Логопеди

Біла Надія Борисівна, вчитель - логопед, спеціалист ІІ категорії

Корнєєва Марина Володиміріна, вчитель - логопед вищой категорії.

В кабінеті логопедів малята завжди знайдуть кваліфіковану допомогу наших спеціалистів

В дошкільному закладі відповідно до санітарно-гігієнічних вимог обладнано логопедичні кабінети, в яких розміщено в достатній кількості методичний матеріал та обладнання, необхідні для успішної роботи вчителя-логопеда з дітьми (логопедичні зонди, шпателі, спирт, вата, настільне дзеркало, дошка, настільні ігри, предметні та сюжетні картинки, навчально-розвивальні посібники та дитячі іграшки, папки з інформаційними матеріалами, методична та педагогічна література, таблиці тощо). В достатній кількості кабінети забезпечено меблями з урахуванням віку дітей.

Напрямки роботи логопедичного кабінету

Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями, які мають недоліки мовленнєвого розвитку. 

Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда

·Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).

·Складання індивідуальних планів роботи з кожною дитиною.

·Визначення доцільних форм взаємодії з дитиною, видів

корекційно-розвивальної роботи.

Корекційна робота з виправлення мовленнєвих порушень.

Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної співпраці.

Співпраця із практичним психологом, вихователем щодо

корегування педагогічного, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення

 Аналіз результативності корекційно-відновлювальної

роботи, визначення динаміки мовленнєвого розвитку дитини,

ведення документації та складання звітів.

Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.

Пропаганда логопедичних знань, взаємодія з громадськістю.

Зміст корекційно - розвиваючої роботи

вчителя – логопеда

 * виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів;

 * готовить артикуляційний уклад до постановки звуків;

 * визначає послідовність постановки звуків від характеру

мовленнєвих порушень;

 * працює над розвитком правильного мовного дихання дітей;

 * відбиває артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;

 * ставить звук (різними прийомами та методами);

 * закріплює поставлений звук у складах;

 * автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях,   словосполученнях, зв'язній мові;

* проводить диференціацію звуків;

 * відпрацьовує граматичні форми.

 Форми  роботи

Підгрупові логопедичні заняття.

Індивідуальні логопедичні заняття.

Форми  взаємодії з батьками

Батьківські збори. 

На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.

Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. 

В ході яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини. 

Оформлення тематичних папок 

" Поради логопеда" в інформаційному осередку логопедичної групи, які складаються з різноманітних консультацій,

порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.

 Основні  завдання логопедичної служби: 

* усунення різних порушень усного і писемного мовлення;

 * запобігання різним відхиленням мовленнєвого розвитку вихованців;

 * пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків;

 * розробка методичних рекомендацій, консультації для

педагогів та батьків, щодо попередження та подолання вад

 мовлення у дітей;

* самоосвіта;

* оснащеність логопедичного кабінету.

 

 

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ.

1.Уважно ставтеся до занять вашої дитини. Ваша відповідь на запитання має бути чіткою, доступною та зрозумілою для малюка.

2.Спонукайте дитину до запитань.

3.Якомога більше розмовляйте з дитиною.

4.Систематично проводьте ігри в слова «Хто більше знає слів?», «Назви який...», «Скажи, як...», «Що означає слово?», «Скажи, коли ...», «Скажи, звідки…», «А якби...», «Придумай слово».

5.Не забувайте доречно вжити прислів´я, загадати загадку

6.Стимулюйте дитину до пригадування окремих рядків віршів, пісень.

7.Обов´язково поясніть дитині кожне незрозуміле їй слово, у присутності дитини вдайтесь до словника.

8.Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.

9.Пам´ятайте, що основними й провідними співрозмовниками для дитини у сім´ї є мати, батько, дідусь чи бабуся.

10.Ваша мова є взірцем для наслідування дитини. Саме тому вона завжди має бути правильною.

11.Придбайте словники. Вони стануть вашими порадниками у вихованні культури мови у вашої дитини.

12.Придбайте репродукції картин, читайте дитині книжки, вчить її переказувати.

13.Привчайте дитину слухати дитячі та музичні передачі, дивитися діафільми.

14.Тривалість перегляду дитиною телевізійних передач не повинна перевищувати 30 хвилин на добу та 2 - 3 разів на тиждень.

23 листопада 2017 року вчителями-логопедами та вчителем-дефектологом  було проведено семінар-практикум для батьків дітей, які відвідують корекційні групи  за темою «Граючись навчаємо».

Під час  заходу  батьків ознайомили з проведенням в домашніх умовах артикуляційної гімнастики, вправ на розвиток мовленнєвого дихання, виконанням різноманітних вправ для розвитку дрібної моторики пальців рук, основ самомасажу. За круглим столом познайомили батьків з поняттям «звук», «склад», «слово», «речення», навчили виконувати звуко-складовий аналіз слів.

Для найбільш ефективнішого засвоєння батьками запропонованого матеріалу спеціалісти провели цей захід  у формі:

Майстер-класу «Веселий язичок»,

Пальчикового ігротренінгу «Працьовиті пальчики»,

Круглого столу «Цікава грамота».

Батькам про звуки

вправи з волоськими горіхами

Чарівний мішечок

граючись навчаємо

знайомство з основами навчання грамоти

правила виконання артикуляційної гімнастики

масаж щіткою для волосся

навчаємо батьків виконувати артикуляційні вправи

позначення твердих та м'яких приголосних звуків

розвиваємо мовленнєве дихання

самомасаж м'ячиками "Казка про колобка"